Առաջին ֆինանսական պլան. ինչպես երեխային սովորեցնել խնայել
Երեխաներին իրենց ֆինանսները պլանավորել սովորեցնելը հեշտ գործ չէ, բայց հենց վաղ տարիքում ձևավորված սովորություններից է կախված անհատի հետագա հաջողությունները։ Մադամի այսօրվա բլոգում ընթերցեք այն մասին, թե ինչպես 9-14 տարեկան երեխաներին սովորեցնել խնայել իրենց ֆինանսները․ այս տարիքում երեխաներն արդեն հասկանում են, թե ծնողները որտեղից են ստանում իրենց գումարները և ձգտում են դառնալ «մեծահասակների» աշխարհի մի մասը։
Բոլոր երեխաները երազանք ունեն. եթե նյութական է, ապա, ամենայն հավանականությամբ, խոսքը գաջեթի կամ թանկարժեք խաղալիքի մասին է։ Բացատրեք ձեր երեխային, որ ճիշտ պլանավորման և քրտնաջան աշխատանքի դեպքում երազանքները կարող են իրականանալ:
Քայլ 1. Ցանկությունների ցուցակ գրեք
Երեխաները անընդհատ ինչ-որ բան են ուզում. եթե ենթարկվես արցունքոտ համոզմանը և գնես «երազանքը», հավանաբար մի քանի օրից կդադարի հաճոյանալ։ Իսկ հաջորդ գնման մասին շատ շուտով կլսեք։ Ինչու է դա տեղի ունենում: Խնդիրը հոգեֆիզիոլոգիայի մեջ է. բոլոր մարդիկ էյֆորիա են ապրում արդյունքի ակնկալիքից: Երբ դրան հասնում են, էյֆորիան անհետանում է։ Պարզ ասած՝ գնման ակնկալիքը շատ ավելի հաճելի է, քան բուն գնումը։ Բացի այդ, երեխաները հաճախ փոխում են իրենց հետաքրքրություններն ու տրամադրությունը՝ այսօր նա մի բան է ուզում, իսկ վաղը՝ մեկ այլ բան: Որպեսզի օգնեք երեխաներին հասնել իրենց նպատակներին, դուք պետք է սովորեցնեք նրանց վերահսկել իրենց ցանկությունները. ընտրեք լավագույնը և հետաձգեք դրանք: Ցանկությունների ցանկը մեզ կօգնի այս հարցում:
Ահա թե ինչպես աշխատել դրա հետ.
1 Երեխան ասում է, թե ինչ է ուզում գնել։
2 Ցուցակում գրում ենք դրանց անուններն ու գները։
3 Մենք նայում ենք ամբողջ ցանկը և ընտրում 1-2 ամենացանկալի բաները (սկսվում է սպասման ռեժիմը):
4 Պարբերաբար վերընթերցում ենք ցուցակը՝ ջնջում ենք այն, ինչ արդեն դարձել է անցանկալի, ավելացնում ենք նորը։
5 Երբ ընտրվում է հիմնական ցանկությունը, անցեք 2-րդ քայլին
Քայլ 2. Ցանկությունը նպատակի վերածեք
Բացատրեք ձեր երեխային SMART նպատակների սահմանման մեթոդը պարզեցված ձևով. որպեսզի ցանկությունը իրականանա, այն պետք է հնարավորինս մանրամասն նկարագրվի և «չափվի»:
Տվեք 3 կոնկրետ հարց.
1. Կոնկրետ ո՞ր ապրանքն եք ուզում: Կոնկրետ ի՞նչ մոդել, ո՞ր խանութից եք պատրաստվում գնել։
2. Որքա՞ն արժե այն:
3. Ե՞րբ եք ցանկանում գնել այն:
Դրանից հետո օգնեք մեծ նպատակը բաժանել իրագործելի և հասկանալի առաջադրանքների՝ որքան պետք է խնայեք շաբաթական և ամսական:
Քայլ 3. Հաշվարկեք եկամուտը
Երեխաների եկամտի հիմնական աղբյուրը գրպանի փողն է։ Հաշվեք, թե որքան է ստանում ամսական:
Քայլ 4. Պլանի կազմում
1. Որքան է երեխան ցանկանում խնայել. որպեսզի երեխային չվախեցնեք ֆինանսական պլանավորման գաղափարից, սկսեք «որքա՞ն եք ուզում խնայել» հարցից, այլ ոչ թե «որքան պետք է»:
Գոյություն ունի երկու ծայրահեղություն.
1) ծախսել ձեր ամբողջ գումարը շոկոլադների և քաղցրավենիքի վրա,
2) ամբողջությամբ կտրել բոլոր հաճույքները: Բացատրեք ձեր երեխային, որ կայուն և հաճույքով խնայողություն անելու համար դուք պետք է միջին ճանապարհ գտնեք: Օրինակ՝ մի կողմ դրեք եկամտի 25%-ը, իսկ մնացածը ծախսեք։
Քայլ 5. Օպտիմալացնել բյուջեն
Դա կարելի է անել երկու եղանակով` կրճատել ծախսերը կամ ավելացնել եկամուտը:
Ինչպես խնայել. Խորհուրդներ երեխաների համար
1 Գրանցեք ծախսերը ամեն օր: Հետո կարելի է հաշվարկել ու սարսափել՝ ինչքան գումար է ծախսվում՝ պարզ չէ, թե ինչի վրա։
2 Ընդմիջում. Նախքան ինչ-որ բան գնելը, մտածեք մեկ օր:
3 Գումարը անհասանելի պահեք: Լավ գաղափար չէ դրանք բաց տեսադաշտում և ազատ հասանելի պահելը: Մենք պայքարում ենք գայթակղությունների դեմ՝ փոքր երեխաները կարող են օգտվել դրամարկղից, իսկ 14 տարեկանից սկսած՝ կուտակված գումարը մուտքագրել սեփական բանկային հաշվին։
Դուք կարող եք ոչ միայն նվազեցնել ծախսերը, այլև ավելացնել եկամուտը: Ճիշտ է, քչերն են պատրաստ երեխային տանել աշխատանքի, իսկ Աշխատանքային օրենսգիրքը չի թույլատրում երեխաների աշխատանքը։ Ուստի լավ է, եթե ընտանիքում գումար աշխատելու հնարավորություն հայտնվի։ Օրինակ՝ գումար վճարեք լավ գնահատականների համար:
Եթե նպատակը լայնածավալ է, և երկար ժամանակ կպահանջվի խնայողության համար, սահմանեք խրախուսական մրցանակներ միջանկյալ նպատակներին հասնելու համար։ Սա կօգնի ձեր երեխային երկար ժամանակ մոտիվացված մնալ:
Դե ինչ, այսքանն էինք նախատեսել այսօրվա համար, շարունակեք հետևել Մադամի բլոգին հետաքրքիր նորությունների և կարևոր խորհուրդների համար, ինչպես նաև ընթերցեք «Մադամը՝ բիզնեսի զարգացման խթան» բլոգը։